Nellie, 3:e bästa agilityhunden i DM

Jösses vad stolt jag är över vår lilla schnazuerdam Nellie. Hon gjorde återigen ett strålande jobb igår och vi lyckades av 52 hundar placera oss som 3:a och korades därför till 3:e bästa agilityekipaget i Västra Götaland, ni kan ana att man blir stolt och mallig då XD.

Självklart ska jag heller inte glömma bort schnauzerbitchen Thea som också gjorde ett strålande jobb igår :P Thea fick ju plötlsigt och hastight hoppa in i Nellie´s lag eftersom att hunden som skulle varit med börjat löpa. Först var det Nelie´s tur och vi gick igenom banan felfritt, direkt efter var det Thea´s startnummer så jag fick snabbt slänga över Nellie´s koppel till mamma och ta med mig Thea in på banan. Eftersom att Thea egentligen inte tycker att agility är särskilt kul har jag ju slutat anmäla henne till agilitytävlingar för att istället satsa på lydnad men detta blev ju då ett undantag eftersom att vi behövde en till hund i laget. Jag har säkert inte tävlat agility med Thea på ett halvår och trodde att hon skulle galoppera runt i lite lagom tempo som vanligt, men jösses vad fel jag hade! Jag startar alltid bredvid Thea för att inte hina så långt framför henne och för att hon ska känna att vi ska jobba ihop. Men när jag säger "kör" så skjuts hon som ur en kanon mot första hindret. Jag fick pinna på ordentligt för att hinna med och när vi kom i mål var hon endast 1 sekund efter Nellie´s tid, det var suveränt kämpat för att vara Thea och för att egentligen inte alls gilla Agility. Resten av hundarna i laget var också felfria och snabba och vi lyckades komma 2:a av nästan 10 lag! Gud vad stolt jag är över mina små vovvar!

Kommentarer
Postat av: Sara

Åh STORT GRATTIS till er!!! Så kul, ni är sååå duktiga. Hihi, Thea kanske behöver lite längre pauser mellan gångerna för att bli sugen. ;)



Tack förrsten, jag är väldigt nöjd. :D Jag vågade inte drömma om att det skulle gå SÅ bra. Hihi, här har jag letat hane som avreagerat och rett ut problemen helt på egen hand, så får Kimya exakt de resultaten själv. Kul kul, det blir valpar till sommaren. ;)



Vi hörs!! Krama på de duktiga sötnosarna från mig. :D

2010-10-03 @ 22:08:08
URL: http://aymiks.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0