Finast, nu eller då?

Jag kollade igenom lite gamla bilder på Thea och Nellie och har inte upptäckt förrän nu vilken enorm skillnad det är på deras utseende i ansiktet nu jämfört med för några år sedan. Trender och mode kommer ju och går som de flesta vet, även jag, trots att jag säkerligen är den minst modemedvetna på denna jord. Nä, jag håller mig till det jag tycker är snyggt, inte till det som är populärt :P Nu tappade jag tråden lite men det jag ville komma till var att det finns trender även inom hundfrisyrer, hur fåfängt det än låter XD För några år sedan var det exempelvis populärt att inte klippa pälsen mellan ögonbrynen på dvärgschnauzer, på så sätt fick det ju bara ett ögonbryn eftersom att brynen "satt ihop". Det var också populärt att klippa "skägget" precis under ögonen på schnauzer, Thea och Nellie var också klippta på det sättet då. Och det var i alla fall de olika "friseringstrenderna" som jag upptäckte när jag kollade på gamla kort på Thea och Nellie. Men jag var bara lite nyfiken på vad ni tyckte att Thea och Nellie passade bäst i, "skägg under ögonen" eller inte? Om ni kollar på bilderna nedan så förstår ni kanske bättre vad jag menar ;) 

För några år sedan, inget "skägg" under ögonen.
Ni ser kanske att det är som ett jack/<-formad klippning någon centimeter under ögonen på dom XD





Nu, "skägg" under ögonen. Idag har vi låtit skägget under ögonen växa ut vilket gör att de får ett rundare ansikte och ett skägg som slutar bakom ögat istället för innan/under ögat.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0