Dressyrtävling imorgon

Imorgon är det som sagt dressyrtävling på min ridskola. Jag ska rida Leo, stallets största och snällaste häst, dock är han väldigt skumpig att sitta ned på i traven. Han är inte särskilt obekväm att sitta ned på, det är bara det att det känns som att man flyger 2 meter upp i luften för varje steg han tar, inte den mest graciösa bilden man får framför sig kanske :P Jag är glad om jag kommer ihåg programmet (LB:1 2006) och att vi inte blir uteslutna, känns det som realistiska mål, tror ni? XD 

Igår red jag min relativt nya medryttarhäst Gismo och det gick faktiskt riktigt bra i slutet. Han är ibland väldigt pigg och springig och dessutom lite hård i munnen vilket tyvärr gör att jag ibland kan bli hård i handen, och det måste jag verkligen tänka på att inte bli. Men han är en så otroligt trevlig häst, energisk, envis, och charmig, egenskaper jag värderar högt ;) Anna, en tjej i min ridgrupp, var med och fotate lite och kom med goda råd och tips ;) Tyvärr "äter" våran systemkamera batterin så det blev tyvärr inte så många bilder, men jag tänkte dela med mig av några i alla fall :P (Vet också att jag ibland har en stolsits som jag också verkligen måste jobba på XD)




Kommentarer
Postat av: lina alleborg

Haha, fan då! Aja, för mig är den ny i alla fall, alltid något!

Förlåt att jag uppdaterat så dåligt nu det senaste, ska verkligen försöka bättra mig! Hoppas det gick bra på tävlingen :)

2011-05-08 @ 21:34:39
URL: http://linaochgismo.blogg.se/
Postat av: Agnes - Hästskötare i England

Vilken urfin liten häst! Underbar färg, minst sagt!

2011-05-09 @ 00:03:14
URL: http://nikonian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0