Eurovision Song Contest 2011

Det spelar ingen roll om det är dåliga bidrag eller om Sverige inte kom med i finalen, det är som en tradition för mig att alltid kolla på ESC, jag skulle kanske till och med ställa in ett möte med kungen om det skulle krocka med ESC XD För att se på reprisen dagen efter är helt uteslutet, tävlingen ska helt enkelt ses i direktsänding :D

Sveriges bidrag, Popular med Eric Saade, låg i första halvlek av poängredovisningen i toppen men då hade nästan alla de nordiska och närliggande länderna redan röstat. Så det var ju inte direkt förvånande att vi sakta men säkert puttes ned på listan eftersom att alla våra "sympatiländer" redan röstat och i och med det hade vi redan fått våra högsta poäng. Sverige slutade på en 3:e placering och det är ju absolut inte fy skam heller med tanke på att vi förra året inte ens tog oss till final :S Dock var det lite surt när vi ändå låg på förstaplatsen en stund, för visst vill ju Sverige arrangera ESC igen ;) 

Vann gjorde Azerbaijan med en helt okej låt, inte skräp (som Gerogien, host host) och inte guld (som Lettland, suck). Lettland åkte ju ut redan i semifinalerna så jag antar att majoriteten av de som röstade i seminfinalerna hade glömt att sätta på hörapparaten XD Haha, nej vad taskig jag är, men Lettland skulle absolut gått vidare :/

Vi firade dessutom min klasskompis igår, som fyllde 18 år för drygt en vecka sedan, det slutade med att nästan alla satt och kollade på ESC hela kvällen :P Men det tyckte i alla fall jag var kul, det är mycket roligare att kolla på det med någon/några andra såklart :D
  
Är det någon mer än jag som varje år bara måste se ESC?

Tummen upp för era kommentarer också ;) Då vet jag att ni lever och att det inte är era datorer som själva hackar sig in och läser min blogg XD

Slänger in en bild på Nellie som jag tycker är lite häftig. Det är ju lite annorlunda ljus och vinkel och dessutom kan det vara lite svårt att se vad som är vad först XD

Kommentarer
Postat av: lina

Så roligt att höra att du tycker om honom! Haha, jaa det gäller att använda den rätt! ;)

Precis, tycker att det är lite fördomar om kraftiga hästar, men det gör det bara ännu roligare tycker jag. Gillar när dom är lite grövre och dom känns mer personliga tycker jag :D

2011-05-16 @ 12:25:49
URL: http://linaochgismo.blogg.se/
Postat av: Elin

Sv: Jo de är en "gammal travare" som nu bara rids :)



Tack så mkt<3

2011-05-16 @ 14:25:17
URL: http://alllroundryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0