Sammanfattning av gårdagen

Haha, ja jag ska då försöka sammanfatta gårdagens underbara ridpass på Gismo och jag ska försöka utgå ifrån bilderna vi tog igår ;)

Anna var  ju som sagt med mig och tog några bilder när jag red i paddocken en stund. Jag berättade även för Anna att jag ska praoa på ett galoppstall om några veckor och självklart skulle ju Anna då se hur bra jag var på att rida i jockeyläder, så där har ni förklaringen till andra bilden :P Gismo tyckte det var galet kul då han märkte att jag inte hade samma kontroll på varken mig eller honom just då så han passade på att busa lite extra. Det resulterade i att jag dessutom åkte av efter efter en stund och det tyckte ju Gismo var ännu roligare. Men skam den som ger sig, jag sitter upp igen (såklart ;)) och tar en väldigt kort galopp till bara för att avsluta det hela bra :D

Den fjärde bilden tycker jag sammanfattar hela ridpasset, han var så galet eftergiven att jag inte ville sitta av, till slut fick jag tvinga mig själv att sitta av trots att han var helt underbar igår. 

Den sjätte bilden är "beviset" på när Gismo skulle testa mig lite, han ville helt enkelt inte gå på just en långsida av paddocken och sparkade bakut för att slippa gå där. Jag blev jättefundersam på vad detta berodde på, var han rädd, testade han mig eller hade han ont? Anna hjälpte mig att känna igenom honom lite och han varken reagerade eller kändes extra varm någonstans och eftersom att han bara prosterade vid en utav långsidorna så kunde vi alla fall utesluta att han hade ont. Efter att vi sedan gått förbi långsidan bakom en annan ponny, Manou, så var det längre inte några problem. Så jag vet faktiskt inte om han var rädd för något eller om han bara testade, men oavsett vad så var det inga problem efter en stund i alla fall ;)

De resterande bilderna är bara ett försök att dela med mig av hur otroligt härlig han var, jag hade ju inte alls tänkt att vara i paddocken någon längre stund men det gick ju bara inte att sitta av denna underbara häst igår.
   


Gismo och Anna, som var med och fotade, dock bytte vi plats för att ta denna bild XD

Kommentarer
Postat av: Elin

gullig häst :D

2011-05-15 @ 20:38:51
URL: http://alllroundryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0