"Tabascodramat" är över

Idag löste det sig. Jag valde Tabasco. XD Tabasco nr 1 fick det bli, fuxen. Jag pratade återigen med fodervärden till Tabasco nummer 2, den isabellfärgade, och hon sa idag att skulle jag välja hennes häst var jag tvungen att skriva kontrakt för 9 månader vilket jag tyvärr var tvungen att tacka nej till. Jag kunde bara inte skriva på att jag måste rida en häst i 9 månader oavsett vad, när jag inte ens ridit hästen, inte ens sett den i verkligheten. Visst verkar den trevlig utifrån vad den blivande fodervärden säger och utifrån bilderna men jag kunde bara inte binda mig till någonting ifall hästen och jag inte skulle passa ihop. Dessutom skulle lika gärna schemat i skolan kunna bli såpass "dåligt" att jag inte kan rida hästen och hur ska jag lösa det då? Självklart förstår jag till 100 % att fodervärden vill ha tryggheten att oavsett vad så finns alltid medryttaren kvar, då hon är såpass beroende av en medryttare. Men skönt var väll det änddock, då slapp jag ju göra hela valet själv.

Cirka 10 minuter innan jag var tvungen att ge besked ringde mamma och sa att jag kunde prata med min moster ifall hon hade några goda råd för hur jag skulle göra, och tur var väll det. Min moster har alttid kloka idéer, förmågan att se saker och ting ifrån mer än ett håll och kan alltid hitta positiva och negativa saker med allt, vilket behövdes i detta fall. Jag tror att hon skulle blitt rådgivare istället eller något sådant, fast då kanske hon hade börjat ta betalt för att få rådfråga henne. XD Nä då, det är så skönt att alltid kunna fråga henne, hon kan både vara kritisk och positiv, vilket för mig är en användbar, ovanlig och bra egenskap. Tack! :D

Jag och Tabasco, (Foto: Therese Andersson)

Kommentarer
Postat av: annkin

Ni ser jätte fina ut tillammans och vilken ridväg! Det andra Tabasco kommer att snubbla fram på en smal skogsstig så där har du dragit längsta strååen;)

2010-08-08 @ 22:00:07
Postat av: Jeanette Andersson

Tack så mycket! Gillade verkligen denna hästen :D Haha, ja allt annat har ju i princip gått på ett ut, så ridvägen var kanske enda skillnaden. XD

2010-08-08 @ 22:25:45
URL: http://schnauzertassarna.blogg.se/
Postat av: Sätilaryttaren Emma- Stolt varmblodsägare =) Frågestund på bloggen!

vilken söt häst =D

P.s ställ gärna en fråga i min frågestund på bloggen =D

2010-08-11 @ 09:02:32
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: Sätilaryttaren Emma- Stolt varmblodsägare =) Frågestund på bloggen!

sv; varsågod :) A en av mina hästar =D

2010-08-11 @ 17:48:58
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0