Trött men glad

Jag är så himla trött att jag inte har ork till någonting, just nu skulle jag så gärna vilja gå i ide med björnarna. Men eftrsom att jag troligen inte skulle vara särskilt välkommen hos björnarna får jag nog fortsätta med det liv jag lever nu :P

Jag red ju som sagt Tabasco igår och tror ni inte att glömsk som jag är, att kameran glömdes kvar hemma :( Det blev några mobilbilder istället vilket inte alls har samma kvalité men det får duga så länge. Det gick i alla fall jättebra mellan Tabasco och den andra ponnyn Firsty. Vi såg såklart till att hålla ett ordentligt avständ mellan de båda eftersom att de aldrig sett varandra förrut, men dom lunkade på bredvid varann som om dom inte gjort annat, skönt det i alla fall, då slipper man förhoppningsvis rida ensam nu i vinter.

Efter 1 timmes ridning delade vi på oss och gick till respektive stall. Jag var fortfarande lite osäker på om jag skulle hinna gå bort och hälsa på lilla filuren Emser men jag ringde bort till Anna och sa att jag nog inte skulle hinna det igår, och hon berättade att hon just då stod och kelade med honom vid boxen och då ändrade jag mig snabbt. Helt plötsligt var jag bara tvungen att ta mig tid till att gå bort och hälsa på honom NU, så jag pallrade mig bort i mörkret. Och ni kan ana att jag blev glad över att se honom igen, han stod där i sin lilla box med sin tjocka vinterpäls och sitt otroligt chramiga utseende och bara såg söt ut. Han kliade sig på mig ordentligt vilket jag tolkade som att han var glad över att se mig också även om han troligen glömt bort mig eller förträngt mig, den elaka lilla flickan som tvingade honom att röra på sig 1 dag i veckan :P När jag red honom hade han en ganska smal bläs men nu hade han hela pannan fullt med vita hårstrån och jag kollade på hans namnskylt där det stod att han var född -87 vilket betyer att han nu är 23 år, men lika charmig. När jag var liten gjorde jag dessutom en gipsfigur som jag såklart målade i hans färger och den hängde till min stora förvåning kvar vid hans box. Jag kommer aldrig att glömma den ponny som lärde mig otroligt mycket men som jag hatade och älskade över allt annat <3


Vita strån i hela pannan har han fått också :/


 
En bild på Tabasco ifrån igår så att han också får vara med på ett hörn såklart! ;)

Kommentarer
Postat av: MS CHANNEL BLACK

vilken söt liten lurving! söta små voffsingar i din header också <3

2010-11-18 @ 21:54:14
URL: http://channelblack.blogg.se/
Postat av: Liza och Sofia

Vilka söta bilder :)

sv: Haha mitt minne brukar inte heller vara det bästa :P Jaha vad kul! :) Tävlar själv än ponny som oxå lätt dör på bana haha, men det är bara att fortsätta kämpa på (Y)

2010-11-18 @ 22:08:21
URL: http://ponnytvillingarana.blogg.se/
Postat av: SOFIE - Följ med mina äventyr!

Hejhej! Hoppas allt är bra med dig! Kika gärna in min reseblogg till Schweiz och andra destinationer :)



Kram Sofie

2010-11-18 @ 22:39:13
URL: http://sofieahl.blogg.se/
Postat av: Michelle

Så söta bilder:)

2010-11-26 @ 21:59:24
URL: http://mylittleponniee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0