Inoficiell agilitytävling i lördags med Nellie

Jag var helnöjd med dagen, vi fick 2 vinster och en 2:a placering. Första loppet gick kanon och vi (jag) gjorde inga större missar. Andra loppet gick också bra men det kunde också gott otroligt mycket bättre. Mamma skulle agera fotograf och visste/tänkte inte på att det inte är så bra att ställa sig och fotografera i slutet av en raksträcka. Mamma tog kort på Nellie i raksträckan men vid slutet av den skulle vi svänga och byta riktning vilket Nellie inte tänkt sig. Hon sprang ivrigt fram till mamma och skällde glatt tills hon märkte att hon inte fick någon uppmärksamhet. Då skyndade hon sig att hinna ikapp mig stället men vi förlorade en massa sekunder. Ändå lyckades vi placera oss som 2:a och det är i och för sig bara positivt för mig vilket betyder att hon måste ha varit galet snabb i resten av banan. Tredje och sista loppet gick också väldigt bra och vi vann klassen. 

Det som jag dock inte var lika stolt och glad över är mina fötter. Det ser ut som om jag knött ner 4 fötter i 1 par strumpor eftersom att dom är så svullna av alla myggor jag på något vis lyckades locka till mig under tävlingsdagen. Jag förstår inte varför alla ska flockas runt mig, men jag kan ju konstatera att jag har många små beundrare i alla fall XD

Nu kommer lite bilder ifrån tävlingsdagen, tyvärr är vissa lite suddiga och tagna långt ifrån så det blir några foton som är tagna i väntan på alla loppen istället. Tack för bilderna ändå mamma! :D

Nellie


Nellie


Nellie


Thea fick visa vad hon går för vid sidan av banan istället


Nellie får syn på mamma

Kommentarer
Postat av: christina

Jaha... så fick man skit för att det var för långt avstånd på bilderna .Du skall vara glad att både du och hunden är på samma bild över huvud taget och att INGET finger är med heller .Bra jobbat på tävlingen gummsan .Hälsningar mamma.

2010-09-14 @ 21:35:21
Postat av: sara

GRATTIS till finfina placeringar!!! :D



Men det är helt rätt, hunden ska backa vid sidan i bakåtförflyttningarna och helst hålla korrekt position. :)

2010-09-15 @ 09:03:20
URL: http://aymiks.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0