Mycket att berätta på samma gång

Ja, men jag får såklart skylla mig själv, uppdaterar jag dåligt blir det mycket att dela med mig av när man väl får tummen ur att uppdatera.

Som ni kanske vet ska jag utbilda mig till agilityinstruktör nu under våren, det ska bli så kul att få hålla egna kurser men ändå lite skrämmande, jag tycker det är svårt att vara spontan och prata inför större grupper men det ska ju tränas på det också såklart :P Känns lite jobbigt bara att man ska lägga ner ännu mer tid på "studier", men det får väll det vara värt, kursen är ju bara under ett par helger dessutom. Redan för ett par dagar sedan ringde en kvinna ifrån klubben och undrade ifall jag ensam ville hålla en kurs, snacka om att man fick sig en rejäl väckarklocka, nu ska det ju faktiskt bli av på riktigt. Hon förklarade att jag var så pass duktig att jag skulle klara av hålla en egen kurs, de orden värmde kan jag säga. Men jag menar, jag är ju inte ens myndig än XD Haha, eller jo snart, på lördag fyller jag 18 år ;D Hela helgen är fullbokad med kalas, både "för mig" och min kusin som fyller år två dagar efter mig, dock fyller hon "bara" 1 år vilket gör att det är väll kanske inte riktigt samma slags kalas XD Fiskedamm hade jag ju inte direkt tänkt mig, men man vet aldrig som kan hända XD

Jag är inte direkt den person som gillar att gå i affärer, eller "shopa" som det så fint heter XD Eller jag kan nog nästan säga att jag hatar det, vet inte varför men jag går bara hela tiden och hoppas att "skopingrundan" ska ta slut. Måste nog erkänna att jag är lite bortskämd då mamma till och med kommer hem med kläder till mig ibland, det är lite otroligt ändå att vi har så olika smak, hon och jag, men ändå vet hon oftast precis vad jag tycker om. Jag hade t.ex. på My Dog mässan sett en riktigt snygg jacka vilket jag berättade för mamma när jag kom hem, tror ni inte att mamma har hittat jackan några dagar senare som hon så snällt köpt till mig. Utan att ens sett jackan lyckas hon hitta den och förstår med en gång att det var den jag menade. Sista jackan i min storlek dessutom, så jag börjar väll få lite tur nu trots allt ;) En riktigt snäll mamma har jag i alla fall <3

Idag var det ridlektion på ridskolan och jag fick rida den lilla ponnyn O´brain eller Brio som han till vardags kallas. Jag får alltid rida de minsta ponnyerna men det gör mig absolut ingenting, jag älskar ponnyer. Brio är väll i och för sig väldigt liten, man känner sig jättestor på honom, så viktbärande är han ju i alla fall ;) Läste precis på ridklubbens hemsida (Råda Ridklubb) att han var 137 cm i mankhöjd, inte jätteliten ändå men han känns ganska liten. Han är dessutom otroligt rolig att rida, han är ganska ung men jösses vad härlig han är. Kan inte riktigt sätta fingret på vad jag gillar hos honom men skit samma, gillar honom gör jag i alla fall XD Han närmar sig faktiskt Atlas, men går om gör han inte XD Här är några dåliga mobilbilder jag tog på Brio efter ridlektionen ;)

Gillar hans ben skarpt, istället för vita strumpor så har han svarta strumpor ;)


Kommentarer
Postat av: Sandra

Det är fint med svarta strumpor :D

2011-01-17 @ 21:35:16
URL: http://sandriey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0