Jag & Krypton

Krypton ja, Annas sommarhäst som hon ska rida och sköta i lite drygt 2 veckor. En jättecharmig 7-årig D-ponny, och som jag sagt tidigare så lever han verkligen upp till sitt namn då han tar varje chans han får till att rymma. KRYPton bokstavligen KRYPer under hagstaketen och en gång gjorde han det till och med när vi bara var några meter ifrån hagen. När jag var på Annas sommarställe hjälpte jag henne med att fixa i ordning hagen och vad jag vet så har han inte lyckats ta sig ut ifrån hagen när den numera har 4 tjocka trådar :P

Anna red Krypton otroligt bra, trots att hans energi räcker och blir över. Hoppning älskade han dessutom så Anna ställde upp i en "Pay & Jump" med honom men tyvärr tyckte han att hindrerna var lite väl utsmyckade med konstigheter för att kunna hoppas. Jaja, så är det, han är ju inte så gammal heller. Anna var snäll och lät mig prova att rida honom några gånger och han var verkligen min typ av häst. Energisk och känslig och god potential. Sista dagen, i fredags, var det inte tänkt att jag skulle rida honom men när han Anna frågade om jag ville prova att hoppa honom kunde jag ju bara inte säga nej ;) Dessvärre hade jag inte långbyxor vilket gör att jag nu sitter här med vader fulla med blåmärken efter att stiglädrena nypit mig :P Men roligt var det i alla fall, och såklart extra roligt när Krypton tyckte att hoppning var så kul. 

Här är lite bilder ifrån förra veckan, jag laddar bara upp bilderna när jag rider honom nu, de när Anna rider kommer i ett senare inlägg ;) Tyvärr är bilderna lite suddiga då ljuset inte var så bra inne i ridhuset, men så är det :)
Jag och Krypton













  


Kommentarer
Postat av: carolina

vad har du för kamera?

2011-07-05 @ 14:35:24
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/
Postat av: carolina

-svar- Haha nä, tänkte mest på att eftersom den ändå klarar av att fota i ridhuset så borde den ju vara rätt så okej :)

2011-07-05 @ 15:14:13
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/
Postat av: sara

hej, jag har deltagit i Agrias foto tävling. Och undrar om du inte skulle ha lust att lägga en röst på mitt bidrag. Skulle betyda jätte mycker för mig!

http://www.agria.se/tavling/hem/hastsommar?OpenDocument&utm_source=bildtavling&utm_medium=confirmmail&utm_campaign=hastsommar#gly-date;85;NOTE-8JHHPY-0



kram!

2011-07-05 @ 16:02:17
URL: http://theponnyryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0