Burhults stuteri och ridskola

Igår följde jag och min klasskompis Lovisa med en annan klasskompis, Elina, till Burhults stuteri och ridskola, jag red på den ridskolan när jag var liten så det var jättekul att få komma dit igen. Många utav de hästar som fanns på ridskolan när jag red där fanns kvar och stallen såg någorlunda lika ut då som nu. Min klasskompis fick rida en häst som hette Red Survivor, och det gick strålande  för dom ;) Tydligen var det en häst som ibland hade för vana att skena iväg med ryttarna på ryggen men Elina skötte det riktigt bra :D
Red Survivor (Foto: Lovisa Borgström)
 

Ett föl i hagen (Foto: Jeanette Andersson)


Fölets mamma (Foto: Jeanette Andersson) 
 


En jättesnygg hingst, vitgrå med svart man och svans (Foto:Jeanette Andersson)



Lite andra hästar och ponnyer (Foto: Jeanette Andersson)



(Foto: Lovisa Borgström)





Haha, kul om man får i uppdrag att ta in "skimmeln" XD

Jag såg även Dulcie i hagen, hon är 30 år nu och fanns på ridskolan när jag red där (Foto: Lovisa Borgström)

Jag och Dulcie när jag red på ridskolan


Min gamla medryttarhäst Tabasco´s pappa, Mr T (Foto: Jeanette Andersson)



Tabasco, i egen hög person



Kommentarer
Postat av: Amanda

sv: taack :D <3 <3

2011-05-18 @ 20:38:22
URL: http://mmandieh.blogg.se/
Postat av: Amanda

sv: hahahahha ja självklart xD

2011-05-18 @ 20:42:28
URL: http://mmandieh.blogg.se/
Postat av: Helene

Hej.. jag är bara så nyfiken på hur det kommer sig att du rider Tabasco?.. äger inte Terese linder honom längre?... Jag har ägt honom en gång i tiden så det är därför jag är nyfiken:)..

2011-10-01 @ 21:20:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0