Uteritt på Gismo

Sådärja, nu börjar kommentarerna att stiga lite, jätteroligt :P Jag vill läsa vad ni har att säga lika mycket som ni förhoppningsvis vill läsa det jag har att säga XD

Igår red jag ut i skogen med Gismo i alla fall, han var pigg och glad som vanligt men aningen tittig :P Red ut med Elin i stalllet och hennes ponny Manou, det är alltid lika kul att rida ut tillsammans med någon, speciellt när det finns så många jättetrevliga personer i stallet :D Synd bara att det inte finns så många olika ridvägar att välja mellan, de få (för att inte säga den enda) som finns är jättebra, bred och mysig. Men det vore jättekul om det skulle finnas ett par stycken fler så att man slipper rida nästan precis samma väg varje gång man ska rida ut i skogen. Dessutom har kommunen fått för sig att hugga ner en massa träd uppe i skogen vilket gör att deras skogsmaskiner förstör den väg som faktiskt är riktigt bra, den blir både lerig och nästan obefintlig. Som kompensation tycker jag att de kan göra någon ny väg till oss ryttare och hästar och dessutom tycker jag att de kan lassa lite sand till sjön uppe i skogen. Det är en jättefin sjö som det vore jättekul om man kunde bada/vada i med hästen, men just nu är det rena mossen, nä riktigt så illa är det väll inte men det är långt ifrån att man vågar sig i med häst.

Jag och Elin vadade i alla fall lite i en bäck som jag försökt att få Gimso att gå ner i förrut men jag vet inte om han ska testa eller om han är lite rädd för vatten. Men med min envishet har vi alla fall inte lämnat bäcken förrän minst två utav hans hovar stått i det säkert 10 cm djupa vattnet XD Igår när Manou var med gick han snällt efter henne i alla fall så jag vet inte om han är rädd eller bara maktlysten :P

Jag och mamma var idag iväg till någon klädbutik 45 minuter bort. Eftersom att jag är helt märkesointressered (haha, finns det ett sådant uttryck? XD) så antar jag bara att det är ganska "kända" märken de säljer där, för dyrt var det XD Jag hittade kläder för sammanlagt 1625 tror jag men eftersom att det var utförsäljning så betalade vi 350 kronor! :O Det var väll inte illa? :D Och ja, jag vet vad mina klasskamrater kommer att säga nu XD Jag lovar, jag ska försöka att använda kläderna nu också :P

Här är i alla fall några bilder ifrån igår på Gismo, inte så bra bilder direkt men jag antar att det är mycket roligare att se färska bilder i inläggen än gamla eller inga alls ;)


Jag satte upp en fläta i Gismos pannlugg så att han skulle se lite XD Upptäckte dessutom att han har en stjärn i pannan, eftersom att han varit nästan i skimmel i sin vinteklädsel så har ju stjärnen haft samma färg som han, men nu ser man den tydligt ;)


Gismo i hagen tillsammans med sin älskade hagkompis Samuraj, eller Sammy som han till vardags kallas :D


Kommentarer
Postat av: Yasmine

Vilken underbar färg på hästen :D

2011-05-21 @ 20:10:14
URL: http://yassei.blogg.se/
Postat av: Lina

Han är inte rädd, men han har dock bestämt sig för att han inte gillar att gå i vatten!

Förhoppningsvis ska det göras nya ridvägar från lerum så hoppas hoppas hoppas! :D

2011-05-23 @ 13:41:20
URL: http://linaochgismo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0