3. Det här behöver jag träna mer på

Haha, denna listan kan göras lång... jättelång XD Men det jag själv är medveten om att jag behöver bli bättre på inom ridningen är att:

  • Titta framåt, inte neråt
  • Vinkla tårna framåt, inte åt sidorna
  • Flytta fram underskänkeln, den hamnar lätt för långt bak
  • Ha en jämn kontakt med tygeln, tygeln glappar ofta
  • Fatta galopp ur en ganska samlad trav, kan ibland bli lite för "slängig" trav innan galoppfattningen
  • Använda min vikt och blick som en hjälp, inte bara tygel och skänkel
  • Inte bli hård i handen bara för att det är en häst som är hård i munnen, det blir bara en fullständigt onödig dragkamp annars
  • Sitta ner i traven, det känns åtminstone som man studsar upp tre eller fyra meter innan jag landar i sadeln igen, även om jag vet att det känns ofta värre än vad det ser ut
  • Kratsa hovarna med rätt hand, jag kan bara kratsa hovarna med höger hand vilket gör att det blir lite trixigare att kratsa hovarna på hästens högra sida

Ja, det var väll det jag kom på, men detta är säkerligen bara toppen av isberget XD

Här är förresten en bild på när jag överdriver det jag har som ovana, t.ex. att jag vinklar tårna mer utåt än framåt XD


Kommentarer
Postat av: Anna Larsson

Vadå överdriver, det är helt naturligt Haha:)

2011-10-05 @ 22:10:35
URL: http://aaannalarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0